Search
Close this search box.
ian. 01
1 ianuarie 2025 - 15 februarie 2025

Comunicarea veniturilor obtinute din sursa digital pentru anul 2017

In atentia Producatorilor de Fonograme,

Avand in vedere Hotararea nr. 10 conform documentului de Decizii AGA inregistrat cu numarul 5212/29.03.2018, UPFR solicită comunicarea veniturilor obtinute din sursa digital pentru anul 2017, pana la data de 10.09.2018.

Informatiile pe care vi le solicitam despre veniturile realizate in 2017 din vanzarile din sursa digital trebuie sa fie raportate in format excel, intr-o forma tabelara, conform modelului de mai jos:

 

Nr.
Crt.

Nume fonograma

Nume artist

Venitul realizat in 2017

Sursa generarii venitului

Gen

1

2

3

4

5

6

unde:

2 –  Numele fonogramei trebuie sa fie la fel cu cel declarat in repertoriul depus la UPFR (in cazul colajelor se trece fiecare fonograma din colaj)
3 – Numele artistului trebuie sa fie la fel cu cel declarat in repertoriul depus la UPFR (in cazul colajelor se trece numele artistului corespunzator fiecarei fonograma din colaj)
4 – Venitul realizat exprimat in lei fara TVA; in cazul fonogramei care intra in colaj se va trece venitul rezultat din valoarea care corespunde colajului impartit in mod egal la numarul de piese care intra in colaj.
5 – Sursa generarii venitului realizat (3 tipuri de categorii):

  • categ.1 – download (din sursele care ofera astfel de servicii, gen iTunes, Spotify, etc.)
  • categ.2 – streaming on demand fara plata unui abonament din partea consumatorilor finali (ex.: Youtube)
  • categ.3 – streaming on demand cu plata unui abonament din partea consumatorilor finali (ex.: Spotify, iTunes, Deezer, Zonga, etc.)

6 – Genul fonogramei (pop- rock-clasic –etc. sau  petrecere-folclor-manele); de preferat sa fie raportate in tabele separate, pe genuri: intr-un tabel sa fie raportate veniturile fonogramelor de genul pop-rock-clasic –etc. si in alt tabel sa fie raportate veniturile fonogramelor de genul petrecere-folclor-manele.

Venitul realizat in anul 2017 pe fiecare fonograma poate fi comunicat:

  • Ori  mentionand sursa directa, urmand ca UPFR sa cumuleze venitul pe cele 3 categorii pentru fiecare fonograma;
  • Ori ca si venit cumulat pe fiecare categorie (daca le aveti astfel centralizate in situatiile contabile).

In cazul in care nu vom primi nicio declaratie din partea societatii dumneavoastra pana la data de 10.09.2018, se considera ca nu ati avut vanzari din sursa digital pe parcursul anului 2017.

Mentionam ca aceste date sunt necesare in vederea imbunatatirii criteriilor de repartitie din sursele comunicare publica (ambiental) si copie privata.

 

In urma strangerii datelor din partea tuturor producatorilor (atat membri, cat si nemembri), UPFR va efectua o simulare tinand cont si de regularizarea anului 2017, iar ulterior, Consiliul Director va analiza si va propune Adunarii Generale a Membrilor UPFR criterii de repartitie imbunatatite pentru anul 2019.

Va multumim,

Distribuie articolul

Facebook
LinkedIn

Categorii

Articole noi

Te-ar mai putea interesa

wpChatIcon
wpChatIcon

UPFR

ANUNT de INTERES GENERAL

In perioada 24.12.2024 - 02.01.2025 nu se lucreaza cu publicul.

Va rugam sa ne contactati doar prin email la adresa secretariat@upfr.ro sau la numarul de telefon 0758.090.995

UPFR va ureaza Sarbatori Fericite!

AMPRENTARE REPERTORIU

Ce este BMAT Vericast?

BMAT este companie de renume specializată în servicii de monitorizare a muzicii difuzate de posturile radio și TV (și nu numai, inclusiv alte servicii unde muzica este utilizată în domeniul ambiental), acoperind atât cataloage naționale, cât și internaționale.

Conform deciziei AGA nr. 9114/23.06 2021, incepand cu 01.07.2021, UPFR utilizeaza rapoartele de monitorizare BMAT in distributia remuneratiilor colectate. In acest caz este important ca repertoriul dumneavoastra sa fie amprentat in baza de date BMAT.

Pe de o parte, procesul de amprentare este unul gratuit ce presupune un efort minim din partea dumneavoastra, pe de alta parte de el depinde gradul de identificare al repertoriului dumneavoastra cat si banii distribuiti de UPFR, in perioada urmatoare, in baza acestui repertoriu.

Rapoartele de monitorizare pentru aceste canale vor fi incarcate in sistemul de distributie, iar datele din aceste rapoarte vor fi comparate cu baza de date Repertoriu din gestiunea UPFR.

Astfel, pentru a avea o identificare cat mai buna a fonogramelor, va rugam sa amprentati  in baza de date BMAT fonogramele ale caror drepturi le detineti.

Pentru realizarea procesului de amprentare, BMAT ofera mai multe solutii, diferentiate in functie de categoriile si numarul de fonograme, solutii enumerate mai jos:

  • – Amprentare prin Vericast Upload (gratuit, pentru toti producatorii)
  • – Amprentare prin FTP (doar pentru producatorii care detin un abonament Vericast)*

*Amprentarea prin FTP este recomandata pentru producatorii care detin cataloage mari si se poate efectua si prin intermediul UPFR (gratuit) sub conditia ca fiecare producator sa puna la dispozitia UPFR fisierele audio si fisierul excel completat cu metadatele corespunzatoare.

Vezi beneficiile utilizarii serviciilor platite Vericast BMAT (click aici).

Amprentarea se realizeaza in conturi distincte, in functie de tipul fonogramei amprentate (fonograma de comert sau fonograma publicata in scop comercial/librarie muzicala).

Daca detineti ambele tipuri de conturi, autentificati-va cu contul specific, in functie de tipul fonogramelor pe care doriti sa le amprentati.

In cazul in care nu mai cunoasteti datele de conectare va rugam sa ne contactati prin email.

Proceduri de amprentare prin Vericast Upload:

Pentru nelamuriri legate de procesul de amprentare va rugam sa ne contactati prin email la adresa mihai.lungu@upfr.ro sau telefonic la numarul 0731.000.432.

UPFR monitorizeaza principalele posturi Radio si TV din Romania. Lista posturilor monitorizate de UPFR poate fi consultata AICI!

Daca nu ai un cont de amprentare creat, te rugam sa soliciti crearea unui cont prin completarea formularului de mai jos:

Program de lucru

In perioada 01.06.2023 – 05.06.2023, activitatea UPFR se va desfasura dupa urmatorul program:

  • – Joi, 1 iunie, inchis
  • – Vineri, 2 iunie, doar online
  • – Luni, 5 iunie, inchis

 

Incepand de Marti, 6 iunie se revine la programul normal.

Va multumim!