Search
Close this search box.
ian. 01
1 ianuarie 2025 - 15 februarie 2025

Lista fonogramelor in curs de alocare și în curs de identificare, aferente trimestrului III 2017, doar pentru canalele ce intră în coșurile de repartiție

Stimati producatori de fonograme,

Pentru a imbunatati procesul de identificare al fonogramelor ce va apartin din lista fonogramelor in curs de identificare aferente trimestrul 3 2017, am afisat pe site-ul institutiei noastre lista fonogramelor in curs de identificare cumulate doar pe canalele ce fac parte din cosurile de repartitie. Va reamintim ca utilizarea cosurilor de repartitie se face conform criteriilor de repartitie pentru toate sursele de colectare, astfel:

  • Remuneratie compensatorie pentru copia privata – audio ( 90.7% se repartieaza dupa COS-ul de repartitie pentru genul pop rock; 1.86% se repartizeaza dupa COS-ul petrecere-folclor si 7.44% dupa numarul de holograme aplicate).
  • Remuneratie compensatorie pentru copia privata – video (90.7 %  se repartizeaza dupa COS-ul TV-urilor MUZICALE pop-rock; 9.3 %  se repartizeaza dupa COS-ul TV–urilor MUZICALE petrecere folclor).
  • Remuneratie echitabila pentru radiodifuziune – radio ( tinand cont de utilizarea reala a fonogramelor rezultate din playlist-urile primite de la organismele de radio si dupa COS-ul radio pentru posturile ce nu transmit playlist, ori playlist-ul nu este conform cu normele metodologice si nu se poate prelucra).
  • Remuneratie echitabila pentru radiodifuziune – tv (tinand cont de utilizarea reala a fonogramelor rezultate din playlist-urile primite de la organismele de tv si dupa COS-ul de repartitie pentru posturile ce nu transmit playlist, ori playlist-ul nu este conform cu normele metodologice si nu se poate prelucra).
  • Remuneratia cuvenita din retransmiterea prin cablu – fonograme (tinand cont de utilizarea reala a fonogramelor rezultate din playlist-urile primite de la organismele de tv si dupa COS-ul de repartitie pentru posturile ce nu transmit playlist, ori playlist-ul nu este conform cu normele metodologice si nu se poate prelucra).
  • Remuneratia cuvenita din retransmiterea prin cablu – videograme (96.54% se repartizeaza dupa COS-ul TV-urilor MUZICALE pop-rock; 3.46 %  – se repartizeaza dupa COS-ul TV-urilor MUZICALE petrecere folclor).
  • Remuneratia echitabila pentru comunicarea publica – ambiental se repartizeaza:
    • tinand cont de utilizarea reala a fonogramelor rezultate din playlist-urile primite de la utilizatorii din ambiental care indeplinesc conditia achitarii unei remuneratii minime de 2000 RON/luna si daca doresc sa transmita playlist;
    • 56,92% se repartizeaza astfel:
      • 49,34% – dupa COS RADIO;
      • 7,58% pentru genul Petrecere Folclor, unde 70% – se repartizeaza dupa numarul de holograme si 30%  dupa COS PETRECERE FOLCLOR;
    • 11.21% se repartizeaza astfel:
      • 8,98% dupa  COS TV MUZICALE pop rock;
      • 2,23% pentru genul Petrecere Folclor, unde 70% se repartizeaza dupa numarul de holograme si 30%  dupa COS PETRECERE FOLCLOR;
    • 31,87% se repartizeaza dupa COS-ul radio
  • Remuneratia echitabila pentru reproducerea comunicarii publice se repartizeaza:
    • tinand cont de utilizarea reala a fonogramelor rezultate din playlist-urile primite de la utilizatorii din ambiental care indeplinesc conditia achitarii unei remuneratii minime de 2000 RON/luna si daca doresc sa transmita playlist;
    • 56,92% se repartizeaza astfel:
      • 49,34%  dupa COS RADIO;
      • 7,58% pentru genul Petrecere Folclor, unde 70% – se repartizeaza dupa numarul de holograme si 30%  dupa COS PETRECERE FOLCLOR;
    • 11.21% se repartizeaza astfel:
      • 8,98%  dupa COS TV MUZICALE pop rock;
      • 2,23% pentru genul Petrecere Folclor, unde 70% se repartizeaza dupa numarul de holograme si 30%  dupa COS PETRECERE FOLCLOR;
    • 31,87% se repartizeaza dupa COS-ul radio
  • Remuneratia cuvenita din punerea la dispozitia publicului a fonogramelor – online se repartizeaza:
    • tinand cont de utilizarea reala a fonogramelor rezultate din playlist-urile primite de la organismele de radio si tv online;
    • dupa COS-ul radio pentru posturile radio online ce nu transmit playlist, ori playlist-ul nu este conform cu normele metodologice si nu se poate prelucra;
    • dupa COS-ul tv pentru posturile tv online ce nu transmit playlist, ori playlist-ul nu este conform cu normele metodologice si nu se poate prelucra;
    • pentru genul Petrecere Folclor se aloca o cota de 3.46%  separata din sumele incasate de la  utilizatori – se repartizeaza conform Cos Petrecere Folclor;
    • remuneratiile colectate de  la utilizatori pentru comunicarea catre public a fongramelor de comert aflate in medii de stocare disponibile la adresele  paginiilor  de internet ale utilizatorilor (URL-uri)  (site-uri cu muzica de fundal)  se repartizeaza  conform COS DE REPARTITIE

Definitii

PLAYLIST – lista completa cu fonogramele radiodifuzate transmisa de organismele de radio si televiziune  in formatul prevăzut de legislatia in vigoare.

COS RADIO  – Totalitatea pieselor documentate de la posturile de radio, carora li se acorda  un punctaj, calculat in functie de durata de difuzare si de audienta nationala orara a acelor utilizari.

COS TV MUZICALE  (COS TV MUZICALE pop rock ) – Totalitatea pieselor documentate de la  posturile de televiziune muzicale gen pop rock, disco, clasica (mai putin cele dedicate  genului petrecere folclor), carora li se acorda un punctaj, calculat in functie de durata de difuzare  si de audienta acelor utilizari.

COS DE REPARTITIE – Totalitatea pieselor documentate de la posturile radio si TV carora li se acorda un punctaj, calculat in functie de durata de difuzare  si de audienta acelor utilizari .

COS PETRECERE FOLCLOR  – Totalitatea pieselor documentate de la toate posturile radio si TV de gen petrecere folclor, carora li se acorda un punctaj, calculat in functie de durata de difuzare si de audienta acelor utilizari.

COS TV MUZICALE petrecere folclor – Totalitatea pieselor documentate de la toate posturile TV de gen petrecere folclor, carora li se acorda un punctaj, calculat in functie de durata de  difuzare si de audienta acelor utilizari.

Lista canalelor ponderate cu audienta:

      1. SRR (SOCIETATEA ROMANA DE RADIODIFUZIUNE)
      2. KISS FM 
      3. EUROPA FM
      4. PRO FM
      5. RADIO ZU
      6. MAGIC FM
      7. RADIO XXI
      8. NATIONAL FM
      9. ROCK FM
      10. ROMANTIC FM 
      11. VIBE FM 
      12. SMART FM;
      13. ITSY BITSY
      14. RADIO TANANANA
      15. DIGI FM
      16. DANCE FM
      17. RADIO SEVEN
      18. RADIO GUERRILA
      19. RADIO IMPULS BUCURESTI
      20. KISS TV
      21. U TV
      22. M TV
      23. MUSIC CHANEL
      24. H!T MUSIC CHANNEL
      25. MOOZ HITS
      26. MOOZ RO
      27. MAGIC TV
      28. ROCK TV
      29. FAVORIT TV
      30. TARAF TV
      31. ETNO TV 

 

*Lista posturilor ponderate cu audienta se modifica in functie de rezultatele studiilor de audienta efectuate de ARA (RADIO) si ARMA (TV)!

 

Regasiti lista fonogramelor neidentificate in curs de identificae, cumulate pe canalele ce fac parte din cosurile de repartitie AICI!

Consultati criteriile de repartie aferente anului 2017 AICI!

Distribuie articolul

Facebook
LinkedIn

Categorii

Articole noi

Te-ar mai putea interesa

wpChatIcon
wpChatIcon
AMPRENTARE REPERTORIU

Ce este BMAT Vericast?

BMAT este companie de renume specializată în servicii de monitorizare a muzicii difuzate de posturile radio și TV (și nu numai, inclusiv alte servicii unde muzica este utilizată în domeniul ambiental), acoperind atât cataloage naționale, cât și internaționale.

Conform deciziei AGA nr. 9114/23.06 2021, incepand cu 01.07.2021, UPFR utilizeaza rapoartele de monitorizare BMAT in distributia remuneratiilor colectate. In acest caz este important ca repertoriul dumneavoastra sa fie amprentat in baza de date BMAT.

Pe de o parte, procesul de amprentare este unul gratuit ce presupune un efort minim din partea dumneavoastra, pe de alta parte de el depinde gradul de identificare al repertoriului dumneavoastra cat si banii distribuiti de UPFR, in perioada urmatoare, in baza acestui repertoriu.

Rapoartele de monitorizare pentru aceste canale vor fi incarcate in sistemul de distributie, iar datele din aceste rapoarte vor fi comparate cu baza de date Repertoriu din gestiunea UPFR.

Astfel, pentru a avea o identificare cat mai buna a fonogramelor, va rugam sa amprentati  in baza de date BMAT fonogramele ale caror drepturi le detineti.

Pentru realizarea procesului de amprentare, BMAT ofera mai multe solutii, diferentiate in functie de categoriile si numarul de fonograme, solutii enumerate mai jos:

  • – Amprentare prin Vericast Upload (gratuit, pentru toti producatorii)
  • – Amprentare prin FTP (doar pentru producatorii care detin un abonament Vericast)*

*Amprentarea prin FTP este recomandata pentru producatorii care detin cataloage mari si se poate efectua si prin intermediul UPFR (gratuit) sub conditia ca fiecare producator sa puna la dispozitia UPFR fisierele audio si fisierul excel completat cu metadatele corespunzatoare.

Vezi beneficiile utilizarii serviciilor platite Vericast BMAT (click aici).

Amprentarea se realizeaza in conturi distincte, in functie de tipul fonogramei amprentate (fonograma de comert sau fonograma publicata in scop comercial/librarie muzicala).

Daca detineti ambele tipuri de conturi, autentificati-va cu contul specific, in functie de tipul fonogramelor pe care doriti sa le amprentati.

In cazul in care nu mai cunoasteti datele de conectare va rugam sa ne contactati prin email.

Proceduri de amprentare prin Vericast Upload:

Pentru nelamuriri legate de procesul de amprentare va rugam sa ne contactati prin email la adresa mihai.lungu@upfr.ro sau telefonic la numarul 0731.000.432.

UPFR monitorizeaza principalele posturi Radio si TV din Romania. Lista posturilor monitorizate de UPFR poate fi consultata AICI!

Daca nu ai un cont de amprentare creat, te rugam sa soliciti crearea unui cont prin completarea formularului de mai jos:

Program de lucru

In perioada 01.06.2023 – 05.06.2023, activitatea UPFR se va desfasura dupa urmatorul program:

  • – Joi, 1 iunie, inchis
  • – Vineri, 2 iunie, doar online
  • – Luni, 5 iunie, inchis

 

Incepand de Marti, 6 iunie se revine la programul normal.

Va multumim!