Evenimente viitoare

Protecția Datelor Personale

Conform dispozitiilor legale, precum Regulamentul European privind Protectia Datelor cu Caracter Personal nr. 679/2016, UNIUNEA PRODUCATORILOR DE FONOGRAME DIN ROMANIA – ASOCIATIA PENTRU DREPTURI CONEXE (UPFR), cu sediul social în Bucureşti, Bd. Dimitrie Pompeiu 6E, Pipera Business Tower, Sector 2, având C.I.F. 9670110, Atribut fiscal RO, are obligaţia de a administra în condiţii de siguranţă şi numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizaţi despre dumneavoastră, sau o altă persoană, precum un salariat sau colaborator al dumneavoastra.

Scopul colectării si prelucrarii datelor de catre UPFR este strict legat de activitatea acesteia in domeniul drepturilor de autor si drepturilor conexe. Astfel, UPFR va putea prelucra date personale pentru unul sau mai multe dintre urmatoarele scopuri principale: gestiune colectiva a drepturilor patrimoniale de autor ale producatorilor de fonograme, ale autorilor operelor audiovizuale si ale tuturor titularilor pentru care a fost desemnata colectiv unic al remuneratiilor datorate in baza Legii nr. 8/1996 republicata, cum ar fi: colector unic pe copie privata, retransmitere prin cablu a fonogramelor, comunicare publica a fonogramelor, radiodifuzarea fonogramelor, sens in care emite autorizaţii/licenţe pentru utilizarea fonogramelor, identifica utilizatorii de fonograme, monitorizeaza activitatatea acestora in ce priveste utilizarea fonogramelor, realizeaza gestiunea economico-financiara si administrative a sumelor colectate si repartizate titularilor de drepturi, deruleaza comunicari comerciale cu utilizatorii in vederea incheierii si executarii contractelor.

De asemenea, datele personale se pot prelucra si in scopul realizarii de studii de piata in randul utilizatorilor in ceea ce priveste tipul de muzica difuzat si canalele de difuzare a muzicii pe care le utilizeaza si care sunt necesare UPFR in scopul asigurarii unei repartitii corecte a sumelor colectate catre membrii UPFR, producatori de muzica.

Daca sunteti utilizator persoana fizica, vom putea prelucra date ce va apartin, precum nume si prenume, adresa, nr. telefon, email, cont bancar, semnatura, iar daca sunteti utilizator persoana juridica, vom putea prelucra date ale reprezentantilor legali sau salariatilor dvs., precum nume si prenume, email, telefon, functie.

In situatia in care Utilizatorul isi creaza un cont in Platforma Online pusa la dispozitie de catre UPFR si in care Utilizatorul poate vedea statusul contractului sau de licenta, a facturilor si platilor, atunci se pot prelucra date precum, nume de utilizator, parola, IP, tip browser folosit, tipul device-ului.

Daca sunteti o persoana care doreste sa afle informatii despre activitatea noastra sau doreste sa ne contacteze in orice alt scop, prin email, fax sau telefonic, in scopul derularii comunicarilor comerciale cu dvs. vom prelucra datele pe care dvs. ni le veti dezvalui, precum nume si prenume, functie, email, telefon, fax etc. si le vom prelucra pentru a va raspunde sau pentru motivul pentru care ne contactati.

Temeiul juridic al prelucrarii datelor este executarea contractului (art. 6 alin. 1 lit. b) din Regulamentul 679/2016, dar si necesitatea indeplinirii obligatiilor legale ale UPFR (art. 6 alin. 1 lit.c), iar daca intrati in contact cu noi pentru orice alt scop sau in situatia realizatii studiilor de piata, este interesul nostru legitim de a va raspunde (art. 6 alin. 1 lit. b) din Regulamentul 679/2016).

Datele pe care UPFR le colecteaza vor fi prelucrate pe perioada atingerii scopului, dupa cum este mentionat mai sus, respective pe perioada derularii relatiilor contractuale si dupa aceasta, pe perioada necesara apararii drepturilor sale in cazul unei situatii litigioase, pe perioada impusa de dispozitiile financiar-contabile, pana la finalizarea comunicarilor cu dvs.

La datele personale au acces salariatii UPFR, precum si furnizorul Platformei Online puse la dispozitia Utilizatorului de catre UFPR. Datele personale vor putea fi dezvaluite autoritatilor publice de control sau instantelor judecatoresti, in cazul unui litigiu sau altor furnizori de servicii care, pentru prestarea acestora, vor avea acces la datele cu caracter personal. De asemenea, in scopul derularii studiilor de piata, datele personale vor putea fi puse la dispozitia furnizorilor de servicii de studii de piata in scopul derularii acestora.

Ne vom asigura in toate situatiile ca datele furnizate acestora vor fi cele strict necesare indeplinirii de catre acestia a obligatiilor lor contractuale si doar pana la finalizarea prestarii acestor servicii.

Intrucat UPFR doreste ca datele pe care le detine sa fie actualizate, utilizatorii sunt rugati sa informeze UPFR despre orice schimbare intervenita asupra datelor ce le apartin.

In situatia in care ne contactati, daca motivul corespondentei dintre noi implica transmiterea de date cu caracter personal despre dvs. sau alte persoane de la care aveti acceptul in acest sens, UPFR va recomanda sa limitati la minimum transmiterea de date cu caracter personal in cuprinsul emailului, procedand mai degraba in includerea acestor date intr-un document pe care sa il parolati si apoi sa ni-l transmiteti pe email, urmand a ne comunica parola prin sms, telefonic sau alta varianta (nu email). De aceeasi maniera vom proceda si noi cand va vom transmite date cu caracter personal.

In calitate de persoana vizata, aveti urmatoarele drepturi: dreptul de acces la date, dreptul de a solicita rectificarea sau stergerea acestora, de a solicita restrictionarea prelucrarii, de a se opune prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor si dreptul de a se adresa cu o plangere la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, Bdul. General Gheorghe Magheru 28-30, sector 1, www.dataprotection.ro, tel: 0212525599; email: anspdcp@dataprotection.ro.

Mentionam ca atunci cand anumite date sunt prelucrate pentru executarea contractului sau pentru ca dispozitiile legale o impun, exercitarea de catre dvs. a dreptului de opozitie la prelucrarea datelor sau a dreptului la restrictionarea prelucrarii sau la stergerea datelor, ar putea sa conduca la imposibilitatea executarii de catre noi a obligatiilor contractuale ce ne revin sau chiar a dispozitiilor legale. Va vom informa concret despre aceste aspecte la momentul la care vom primi din partea dvs. o solicitare prin care va exercitati oricare dintre drepturile legale.

In masura in care vom dori sa va transmitem informatii despre serviciile si evenimentele oferite de UNIUNEA PRODUCATORILOR DE FONOGRAME DIN ROMANIA (UPFR), va vom pune la dispozitie un link (o legătură) prin intermediul căruia veţi fi întrebat (ă) si veti putea opta, daca veti dori, pentru primirea de astfel de informari, fie prin email, fie prin sms. La fiecare primire de astfel de informari veti avea posibilitatea de dezabonare printr-o modalitate la fel de facila si la indemana dvs.

Pentru exercitarea oricaror drepturi ale dvs., vă puteţi adresa cu o cerere scrisă, datată şi semnată la UNIUNEA PRODUCATORILOR DE FONOGRAME DIN ROMANIA (UPFR), cu sediul social în Bucureşti, Bd. Dimitrie Pompeiu 6E, Pipera Business Tower, Sector 2 sau la adresa de email secretariat@upfr.ro .

AMPRENTARE REPERTORIU

Ce este BMAT Vericast?

BMAT este companie de renume specializată în servicii de monitorizare a muzicii difuzate de posturile radio și TV (și nu numai, inclusiv alte servicii unde muzica este utilizată în domeniul ambiental), acoperind atât cataloage naționale, cât și internaționale.

Conform deciziei AGA nr. 9114/23.06 2021, incepand cu 01.07.2021, UPFR utilizeaza rapoartele de monitorizare BMAT in distributia remuneratiilor colectate. In acest caz este important ca repertoriul dumneavoastra sa fie amprentat in baza de date BMAT.

Pe de o parte, procesul de amprentare este unul gratuit ce presupune un efort minim din partea dumneavoastra, pe de alta parte de el depinde gradul de identificare al repertoriului dumneavoastra cat si banii distribuiti de UPFR, in perioada urmatoare, in baza acestui repertoriu.

Rapoartele de monitorizare pentru aceste canale vor fi incarcate in sistemul de distributie, iar datele din aceste rapoarte vor fi comparate cu baza de date Repertoriu din gestiunea UPFR.

Astfel, pentru a avea o identificare cat mai buna a fonogramelor, va rugam sa amprentati  in baza de date BMAT fonogramele ale caror drepturi le detineti.

Pentru realizarea procesului de amprentare, BMAT ofera mai multe solutii, diferentiate in functie de categoriile si numarul de fonograme, solutii enumerate mai jos:

  • - Amprentare prin Vericast Upload (gratuit, pentru toti producatorii)
  • - Amprentare prin FTP (doar pentru producatorii care detin un abonament Vericast)*

*Amprentarea prin FTP este recomandata pentru producatorii care detin cataloage mari si se poate efectua si prin intermediul UPFR (gratuit) sub conditia ca fiecare producator sa puna la dispozitia UPFR fisierele audio si fisierul excel completat cu metadatele corespunzatoare.

Vezi beneficiile utilizarii serviciilor platite Vericast BMAT (click aici).

Amprentarea se realizeaza in conturi distincte, in functie de tipul fonogramei amprentate (fonograma de comert sau fonograma publicata in scop comercial/librarie muzicala).

Daca detineti ambele tipuri de conturi, autentificati-va cu contul specific, in functie de tipul fonogramelor pe care doriti sa le amprentati.

In cazul in care nu mai cunoasteti datele de conectare va rugam sa ne contactati prin email.

Proceduri de amprentare prin Vericast Upload:

Pentru nelamuriri legate de procesul de amprentare va rugam sa ne contactati prin email la adresa mihai.lungu@upfr.ro sau telefonic la numarul 0731.000.432.

UPFR monitorizeaza principalele posturi Radio si TV din Romania. Lista posturilor monitorizate de UPFR poate fi consultata AICI!

Daca nu ai un cont de amprentare creat, te rugam sa soliciti crearea unui cont prin completarea formularului de mai jos:

Program de lucru

In perioada 01.06.2023 – 05.06.2023, activitatea UPFR se va desfasura dupa urmatorul program:

  • – Joi, 1 iunie, inchis
  • – Vineri, 2 iunie, doar online
  • – Luni, 5 iunie, inchis

 

Incepand de Marti, 6 iunie se revine la programul normal.

Va multumim!