Renumitul ziar, Corriere Della Sera face o dezvăluire şocantă:
YouTube a recrutat minori pentru pentru a-și susține propriile interese în directivele europene!
Articolul descrie modul în care platforma YouTube exploatează minori pentru a-și susține propriile interese, organizând una dintre cele mai mari campanii pe platformele sociale online prin care mobilizează utilizatorii tineri în a combate articolul din noua Directiva de Copyright cu referire la obligatiile pe care YouTube ar urma sa le respecte pentru incurajarea si protectia creativitatii.
Ca urmare a acestei acțiuni, Comisia Europeană a răspuns printr-o postare pe Instagram ca întreaga campanie de dezinformare generată de YouTube exagerează spunand ca articolul 13 ar dăuna libertății de comunicare pe internet și în mod direct și modului în care YouTube își desfășoară activitatea comercială. Dimpotrivă, afacerea YouTube fiind foarte prosperă, aceste măsuri sunt necesare pentru protejarea celor cărora creează. De asemenea, Comisia explica faptul ca este foarte puțin probabil ca platforma Youtube sa nu mai fie disponibilă în Europa ca urmare a acestui articol din directiva, mai ales ca YouTube are suficienta infrastructura pentru a fi tratată la fel ca celelalte companii si poate fi responsabilă pentru acțiunile întreprinse.
Unii dintre utilizatorii intervievați pentru acest articol au declarat că au fost contactați sau scoși la prânz de către oficiali din partea platformei You Tube, care au incercat sa-i convingă despre consecințele “tragice” ale Art. 13 din Directiva de Copyright, tocmai pentru a-i ajuta in campania de eliminare a acestui articol.
Scopul principal al campaniei You Tube este acela de a încetini procesul legislativ în dauna creativitățtii și de a evita adoptarea acestei Directive în mandatul acestei Comisii: „Comisie nouă, viață nouă.”
Întregul articol poate fi consultat (în limba italiană) AICI!