Citește raportul complet aici – Music Consumer Insight Report 2018 (studiul anual aprofundat realizat de IFPI)
Raportul examinează modul în care consumatorii de muzică în vârstă de 16-64 de ani din peste 20 de cele mai mari piețe de muzică din lume relaționează cu muzica înregistrată.
Se evidențiază următoarele:
- Muzica este o parte integrantă a vieții noastre: în medie, fiecare persoana se bucură de muzică timp de 17,8 de ore pe săptămână (adica doua ore și jumatate zilnic), iar cel mai popular spațiu de ascultare este mașina.
- Streaming-ul este practic omniprezent: 86% dintre noi ascultă muzica prin intermediul streaming-ului on-demand (la cerere). Consumatorii tineri de muzică sunt cei mai activi utilizatori ai acestei modalități, studiul observând ca 57% dintre ascultătorii din segmentul de vârstă 16-24 ani folosesc un serviciu plătit de streaming audio.
- Trei sferturi dintre consumatorii de muzică din lume folosesc un smartphone ca sa asculte muzică.
- Consumatorii preferă genurile muzicale locale: 66% din consumatorii din Japonia ascultă J-pop, 69% din consumatorii din Franța ascultă Variété francez, iar în Brazilia 55% ascultă muzică populară braziliană.
- Piețele muzicale aflate în creștere accelerată prezintă totodată niveluri ridicate de consum licențiat: 96% dintre consumatorii din China și 96% în India asculta muzica licențiată.
- Serviciile ce permit utilizatorilor încărcarea de muzică continuă să domine consumul: aproape jumătate din ascultarea de muzică la cerere (streaming on-demand) se realizează pe YouTube.
- Încălcarea drepturilor de autor rămâne o problemă semnificativă: mai mult de o treime (38%) din consumatori obțin muzică prin metode ilegale, predominand stream ripping-ul (32% dintre consumatori).
Frances Moore, CEO of IFPI, a comentat astfel:
“Raportul Music Consumer Insight Report din acest an spune povestea modului în care muzica înregistrată se întrepătrunde cu viața fanilor din întreaga lume. Pe măsură ce devine din ce în ce mai accesibilă, ține pasul în mod continuu cu formatele, genurile și tehnologiile de actualitate.
“Companiile de înregistrări lucrează împreună cu partenerii lor pentru a susține și dezvolta aceste modalități generoase și diverse în care este savurată muzica, asigurându-se că aceasta își continuă călătoria în întreaga lume.
“Cu toate acestea, raportul arată si provocările pe care comunitatea muzicală continuă să le înfrunte atât sub forma amenințării în creștere a încălcării drepturilor de autor digitale, cât și a eșecului de a obține compensații echitabile din partea unor servicii ce permit upload-ul de catre utilizatori. Factori de decizie politică din întreaga lume examinează aceste probleme și acționează în sensul abordării lor.
Despre IFPI
IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) este organizația care reprezintă interesele industriei de producție muzicală din întreaga lume. Membrii săi sunt aproximativ 1.300 de companii mari și independente din 59 de țări. De asemenea, IFPI numără grupuri naționale afiliate din industria de profil din 57 de țări. Misiunea IFPI este de a promova valoarea muzicii înregistrate, de a susține drepturile producătorilor de înregistrări și de a extinde utilizările comerciale ale muzicii înregistrate în toate piețele în care membrii săi operează.