Evenimente viitoare

Anunțuri pentru producători

Transmitere informații în vederea repartiției

Până la data de 31.01.2011, în vederea repatiţiei, UPFR solicită producătorilor de fonograme să comunice documentele necesare pentru:

Verificare număr de holograme semestrul I 2010

În scopul verificării si repartizării sumelor colectate în baza Legii nr. 8/1996 şi a metodologiilor aflate în vigoare, din surse de colectare pentru care este necesară raportarea către UPFR a marcajelor holografice aplicate ce fac dovada vânzărilor de produse fonografice aparţinând repertoriului fiecărui titular de drepturi din genul petrecere/folclor,

UPFR vă solicită prezentarea următoarelor documente justificative pentru perioada 01.01.2010-30.06.2010 (semestrul I 2010), în calitatea societăţii dumneavoastră de titular de drepturi şi membru UPFR, până la data de 31.01.2011:

  • Raportarea numărului de holograme aplicate pe produsele muzicale, însoţită de documente avizate de către ORDA, inclusiv Anexa nr. 19 a Certificatului de Înregistrare în Registrul Naţional al Fonogramei;
  • Raportarea numărului de unităţi vândute şi felul suporturilor (CD, DVD etc.), însoţită de facturile de vânzare (fara valoarea de vanzare) prin care să se evidenţieze dacă produsele sunt sau nu distribuite „la pachet” cu ziare, reviste sau alte produse (fonograme – inserturi). Listele trebuie să conţină următoarele informaţii: artist, album, număr total holograme aplicate pe copertele respectivului titlu şi numărul hologramelor distruse, dacă este cazul.

În cazul în care nu vom primi nicio declaraţie din partea societăţii dumneavoastră până la data de 31.01.2011 vom considera că nu aţi avut vânzări de produse fonografice în perioada 01.01.2010 – 30.06.2010.
Acesta adresă a fost trimisă din partea UPFR, prin fax în data de 20.01.2011, cu număr de înregistrare.

Număr de holograme semestrul II 2010

Uniunea Producătorilor de Fonograme din România (UPFR) vă solicită să comunicaţi, până la data de 31.01.2011, numărul de holograme raportate la ORDA aplicate pe produsele audio conţinând genurile petrecere/folclor pentru perioada 01.07.2010-31.12.2010.
Listele trebuie să fie predate în format tabelar şi să conţină următoarele informaţii: artist, album, număr total holograme aplicate pe copertele respectivului titlu şi numărul hologramelor distruse, dacă este cazul.
Listele nu trebuie să cuprinda şi inserturile. Prin inserturi  definim acele produse care sunt vândute la un preţ apropiat de costul de producţie şi care nu au intrat în circuitul comercial normal. (Ex: CD-uri vândute împreuna cu un ziar, revistă sau orice alt produs etc.)
În cazul în care nu vom primi nici o declaraţie din partea unui producător până la data de 31.01.2011, vom considera că nu această societate nu a avut vânzari de produse audio conţinând genurile petrecere/folclor în perioada 01.07.2010-31.12.2010.
Precizăm că declaraţia solicitată va fi considerată ca fiind dată pe proprie răspundere şi orice inexactitate este de natură să aducă prejudicii directe celorlalţi producători, cu toate consecinţele legale decurgând din aceasta.
UPFR îşi rezervă dreptul să realizeze verificări aleatorii pentru constatarea exactitatii datelor.
Precizăm că informaţiile ne sunt necesare în vederea repartizării către producători a sumelor ce li se cuvin. În cazul în care nu veţi comunica cele solicitate, UPFR va bloca sumele cuvenite până la prezentarea documentelor necesare.
Acesta adresă a fost trimisă din partea UPFR, prin fax în data de 20.01.2011, cu număr de înregistrare.

AMPRENTARE REPERTORIU

Ce este BMAT Vericast?

BMAT este companie de renume specializată în servicii de monitorizare a muzicii difuzate de posturile radio și TV (și nu numai, inclusiv alte servicii unde muzica este utilizată în domeniul ambiental), acoperind atât cataloage naționale, cât și internaționale.

Conform deciziei AGA nr. 9114/23.06 2021, incepand cu 01.07.2021, UPFR utilizeaza rapoartele de monitorizare BMAT in distributia remuneratiilor colectate. In acest caz este important ca repertoriul dumneavoastra sa fie amprentat in baza de date BMAT.

Pe de o parte, procesul de amprentare este unul gratuit ce presupune un efort minim din partea dumneavoastra, pe de alta parte de el depinde gradul de identificare al repertoriului dumneavoastra cat si banii distribuiti de UPFR, in perioada urmatoare, in baza acestui repertoriu.

Rapoartele de monitorizare pentru aceste canale vor fi incarcate in sistemul de distributie, iar datele din aceste rapoarte vor fi comparate cu baza de date Repertoriu din gestiunea UPFR.

Astfel, pentru a avea o identificare cat mai buna a fonogramelor, va rugam sa amprentati  in baza de date BMAT fonogramele ale caror drepturi le detineti.

Pentru realizarea procesului de amprentare, BMAT ofera mai multe solutii, diferentiate in functie de categoriile si numarul de fonograme, solutii enumerate mai jos:

  • – Amprentare prin Vericast Upload (gratuit, pentru toti producatorii)
  • – Amprentare prin FTP (doar pentru producatorii care detin un abonament Vericast)*

*Amprentarea prin FTP este recomandata pentru producatorii care detin cataloage mari si se poate efectua si prin intermediul UPFR (gratuit) sub conditia ca fiecare producator sa puna la dispozitia UPFR fisierele audio si fisierul excel completat cu metadatele corespunzatoare.

Vezi beneficiile utilizarii serviciilor platite Vericast BMAT (click aici).

Amprentarea se realizeaza in conturi distincte, in functie de tipul fonogramei amprentate (fonograma de comert sau fonograma publicata in scop comercial/librarie muzicala).

Daca detineti ambele tipuri de conturi, autentificati-va cu contul specific, in functie de tipul fonogramelor pe care doriti sa le amprentati.

In cazul in care nu mai cunoasteti datele de conectare va rugam sa ne contactati prin email.

Proceduri de amprentare prin Vericast Upload:

Pentru nelamuriri legate de procesul de amprentare va rugam sa ne contactati prin email la adresa mihai.lungu@upfr.ro sau telefonic la numarul 0731.000.432.

UPFR monitorizeaza principalele posturi Radio si TV din Romania. Lista posturilor monitorizate de UPFR poate fi consultata AICI!

Daca nu ai un cont de amprentare creat, te rugam sa soliciti crearea unui cont prin completarea formularului de mai jos:

Program de lucru

In perioada 01.06.2023 – 05.06.2023, activitatea UPFR se va desfasura dupa urmatorul program:

  • – Joi, 1 iunie, inchis
  • – Vineri, 2 iunie, doar online
  • – Luni, 5 iunie, inchis

 

Incepand de Marti, 6 iunie se revine la programul normal.

Va multumim!