Comisia Europeană a adoptat ieri Strategia privind piața unică digitală, îndeplinind astfel una dintre prioritățile sale esențiale.
Industria muzicală și-a dezvoltat piața digitală în Europa, prin licențierea a sute de servicii muzicale și prin oferirea către consumatori a unor multiple variante, fără precedent. Sectorul muzical european reunește peste 200 de servicii de muzică on-line, prin intermediul cărora oferă cetățenilor europeni 40 milioane de piese muzicale.
O industrie muzicală de succes în mediul on-line, care investește în artiști și recompensează echitabil artiștii, are nevoie de un cadru legal adecvat. Prin această inițiativă, Comisia Europeană susține eforturile efectuate de creatori, asigurând un mediu propice actului creativ.
Strategia privind piața unică digitală care a fost adoptată ieri cuprinde 16 acțiuni specifice care urmează să fie întreprinse până la sfârșitul anului viitor. Strategia are la bază trei piloni:
(1) un acces mai bun al consumatorilor și al întreprinderilor la bunuri și servicii digitale în întreaga Europă;
(2) crearea condițiilor adecvate și a unor condiții de concurență echitabile pentru dezvoltarea rețelelor digitale și a serviciilor inovatoare;
(3) valorificarea la maximum a potențialului de creștere a economiei digitale.
UPFR, AIMR si IFPI asteapta cu interes propunerile Comisiei referitor la elementele cheie cuprinse in strategie.